Up-mediateam Plein11 presenteert

Update: het werk van het UPteam is niet alleen online, maar ook offline te bekijken. Vanaf vrijdag 15 augustus is hun fototentoonstelling te bezichtigen in de Bibliotheek van Zuilen. Ook vindt je daar glossy magazines waarin het werk van het Plein 11 UPteam gebundeld is. Deze tijdschriften mag je gratis mee naar huis nemen. Bezoek de expo tot en met 31 augustus aan de Zwanenvechtlaan 4!


Plein 11 heeft een eigen website! Kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar hebben samen met een mediacoach een website ontwikkeld. Op deze site staan verhalen van bewoners die rondom het Zwanenvechtplein wonen.

Klik hieronder op de kersverse Plein11-website om de website helemaal te bekijken!

Het Up-mediateam Plein 11 opende officieel hun website donderdag 29 juni uur tijdens een feestelijke bijeenkomst. Via live radio op het plein, lieten zij direct zien wat zij hebben geleerd in de afgelopen weken. Ook ontvingen zij officieel hun diploma Mediamaker.

De officiële lancering van plein11-zuilen.nl – foto: Ilse Meursinge

Plein11
Het junior mediateam wil door middel van vlogs en krantjes voor een positieve verandering zorgen in hun buurt. Hun redactieruimte bevindt zich op Plein11. Een ontmoetingsplek in Zuilen, waar bewoners activiteiten organiseren voor elkaar. Wat betreft de kinderen gaan nog veel meer bewoners en kinderen gebruik maken van deze plek waar zij zelf graag komen.
Het junior mediateam wil dat Plein11 een plek is waar de hele buurt zich welkom en thuis voelt. Ze willen laten zien dat Zuilen leuk is om in te wonen. Gewapend met videocamera, pen en papier interviewen ze bewoners en professionals en maken ze zelf vlogs over de buurt. Op een zelf ontworpen website is hun werk te zien, ook na het project willen ze die vullen en gebruiken.

Positief in beeld
Up is een concept van Mira Media, de media experts leren kinderen, vrijwilligers en buurtbewoners hoe ze media kunnen inzetten om hun eigen buurt positief in beeld te brengen en buurtbewoners te activeren. Up wordt uitgevoerd door kinderen en vrijwilligers in de buurt. De sociaal makelaar van Me’kaar helpt het UPteam te verbinden aan professionals en bewoners uit de buurt. Hij denkt met de kinderen mee, hoe zij na het project door kunnen blijven gaan, onder andere met hulp van stagiaires van Me’kaar. En ook speelde hij een belangrijke rol bij het zoeken naar aanvullende financiering. Up wordt mogelijk gemaakt door het VSB fonds en door het wijkbureau Noordwest.

Aandachtspunt in de buurt
UP is een positieve mediacampagne voor en door de wijk. Het is een concept dat er op gericht is om een positieve bijdrage te leveren aan de ontmoeting en verbinding van wijkbewoners. Het helpt de juiste voorwaarden te creëren voor participatie. In samenwerking met sociaal makelorganisaties, zoals Me’kaar, worden projecten opgezet met buurtbewoners. Bewoners die door het project Plein11 leren kennen en actief willen worden in de buurtkamer, zoekt de sociaal makelaar actief op. Of als duidelijk wordt dat een bepaald thema een aandachtspunt is in de buurt, kijkt hij hoe hij dit met bewoners en kinderen samen kan oppakken. Het UPteam zet diverse media in om met anderen in contact te komen, de dialoog te openen en mensen te stimuleren mee te doen in de diverse bestaande of nieuwe wijkinitiatieven. Zowel jonge als oudere buurtbewoners brengen aangename aspecten van hun wijk in beeld. Ondertussen leren kinderen om te gaan mét en gebruik te maken van diverse soorten mediamiddelen.

Uitnodiging Eindfeest UPmedia
geplaatst op 7 juni 2017

Komen jullie ook?
Het Up-mediateam Plein 11 presenteert donderdag 29 juni van 15:30 tot 17.30 uur een zelfgemaakte website met interviews van bewoners rondom het Zwanenvechtplein.

De groep kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar maakt tijdens de feestelijke bijeenkomst live radio en laat daarmee direct zien wat zij hebben geleerd in de afgelopen weken. Ook ontvangen zij officieel hun diploma Mediamaker.

De krant van het Mediateam UP van Plein11:

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinby feather